Blommor

Den stora efterfrågan på blommor till mors dag kan leda till att utbudet av blommor hos floristerna kan variera kraftigt och blommor kan därför komma att ersättas med liknande blomma, i liknande färg. Därför kan den levererade produkten skilja sig något från bilden som visas på hemsidan. Våra florister gör självklart sitt allra bästa för att leveransen ska motsvara den beställda buketten. Om det inte står specificerat antal i produktbeskrivningen garanterar vi inte ett specifikt antal blommor, detta beror på lokala priser och utbud. Men du får alltid blommor till det värde du har beställt för.

Gåvopaket

För att kunna garantera leverans av gåvopaket till Mors dag behöver vi ha din order senast den 23 maj klockan 12.00.

Tilläggspresent

I de fall då du valt en tilläggspresent i form av ex choklad och floristen inte har produkten hemma, kan den komma att bytas ut mot en likvärdig produkt.

Leveranser

Leveranser till privatadresser sker fram till kl: 21.00. Undantag kan ske.

Vi gör allt vi kan för att tillgodose dina önskemål. Vi kan dock inte garantera en exakt leveranstid under mors dag då floristerna jobbar på olika sätt med budfirmor eller andra lösningar för sina leveranser.

• Vi kan inte garantera sent inkomna ändringar eller makuleringar då produkterna i vissa fall påbörjas dagen före, för att kunna utföra leverans på önskat datum.
•  Information och leveransstatus försöker vi ge i största möjliga mån, men då kundservice och floristerna har hög belastning under mors dag kan det dröja lite längre innan vi svarar denna dag.
•  Oavsett vilket leveransalternativ som valts: ring innan, häng på dörr eller lämna till granne, kan floristen komma att kontakta mottagaren redan dagen före för att säkerhetsställa leverans.

För att vi ska kunna leverera dina blommor till mors dag är det viktigt att vi får rätta uppgifter till mottagaren! Om det blir fel i din beställning kommer vår kundtjänst att kontakta dig. Om de inte får tag i dig kommer våra florister att göra sitt bästa för att ändå leverera blommorna.

Att tänka på när du lägger din beställning:
• Glöm inte skriva avsändare på korttexten så mottagaren vet vem de ska tacka.
• Har du valt hänga dörr? Skriv gärna portkod om det är lägenhet respektive villa? OBS! Beställningar som ska levereras i Stockholm glöm inte att skriva i portkoden om sådan finns. Har du inte angett en portkod har butiken rätt att ringa till mottagaren för att t.ex. säkerställa leveransen.
• Alternativ telefonnummer? Ju fler nummer desto bättre.
• Viktigt att välja leveransalternativ: ring innan, hänga dörr eller lämna hos granne. Om du inte valt något leveransalternativ kommer floristerna ringa mottagaren före leverans.
• Våra florister förbereder beställningarna redan dagen före leveransen. Därför kan vi inte garantera att vi kan justera ändringar/makuleringar som kommer kort inpå leveransdatumet.
• Har du en rabattkod så fyller du i den på betalningssidan - steg 3. Där finner du en ruta där det står: "Jag har en rabattkod". Fyll i din rabattkod och tryck sedan på "Aktivera".

Under mors dag är det många kunder som vill nå oss och det kan vara lång väntetid på vår telefonlinje.Detta innebär att det kan vara enklare för dig som kund att istället kontakta oss via e-post. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon: 040-602020.

Leveransinformation till mors dag

Öppettider kundtjänst under mors dag
Lördag 28 maj 9-16
Söndag 29 maj 9-16


Vår garantitid för leverans till privat adress på Mors dag 29 maj är kl: 12.00 samma dag.


Beställningar som kommer in efter kl. 12.00 gör vi allt för att de ska komma fram samma dag men de kan komma att bli levererade under nästkommande vardag utan att du blir kontaktad.
Till vissa landsadresser eller byar dit vi levererar med buss, båt eller lantbrevbärare är vi beroende av deras budtider. Till dessa orter behöver vi din beställning innan kl. 14.00 den 27/5 och leveransen kan komma att ske under lördagen den 28/5 utan att du blir kontaktad.

Vi kan inte garantera tidspassning men försöker alltid tillgodose era önskemål.


Utlandsbeställningar
Beställningar till utlandet behöver vi ha in innan kl. 10.00 den 27/5 för att vi ska kunna garantera leverans på Mors dag. Vi kan inte garantera exakt antal blommor eller tidspassning. Beställningar som kommer in gör vi allt för att de ska komma på Mors dag men de kan komma att bli levererade nästkommande vardag utan att du som kund blir kontaktad.


Övrig information
Vill du skicka blommor till företagsadress eller till butik så ansvarar du som kund för att uppgifterna är rätt och att mottagaren finns på plats under hela dagen.


Under högtider såsom Mors dag varierar utbudet av blommor hos floristerna till följd av tillgängligheten hos grossisterna och på grund av detta kan vissa typer av blommor bli slutsålda. I de fall då en specifik blomma har blivit slutsåld i butiken kan de bytas ut mot likvärdiga blommor utan att du som kund kontaktas. Våra florister eftersträvar alltid att leverera blommor som i största möjliga mån efterliknar bilden.

Vill du komma i kontakt med oss gör du det på tel: 040 602 00 20 eller mail info@euroflorist.se

Kundservice