Skicka blommor
Leveransinformation Alla hjärtans dag

Leveransinformation - Alla hjärtans dag

14 februari firar vi Alla hjärtans dag. En dag fylld med kärlek och romantik. Har du ingen mölighet att spendera denna speciella dag med personen du älskar? Vi hjälper dig att skicka kärlek på avstånd. Här kan du läsa om våra leveranser,  garantier och öppettider.

För att garantera leverans till alla hjärtans dag behöver vi ha din order senast tiderna nedan:

Till privatadresser: 14/2 - kl 13.00
Till företagsadresser: 14/2-  kl. 10:00
Till utlandet: 13/2 - kl. 17:00
Till vissa landsortsadresser: 13/2 - kl 12.00
Beställningar med buss, färja osv 13/2 - kl 12.00

Beställningar som kommer in efter vår garantitid gör butikerna sitt yttersta för att leverera idag men om de inte lyckas kommer dina blommor bli levererade 15/2.

För att vi ska kunna leverera dina blommor till alla hjärtans dag är det viktigt att vi får rätta uppgifter till mottagaren! Om det blir fel i din beställning kommer vår kundtjänst att kontakta dig. Om de inte får tag i dig kommer våra florister att göra sitt bästa för att ändå leverera blommorna.

Att tänka på när du lägger din beställning:

  • Glöm inte skriva avsändare på korttexten så mottagaren vet vem de ska tacka.
  • Har du valt hänga dörr? Skriv gärna portkod om det är lägenhet respektive villa?
  • Alternativ telefonnummer? Ju fler nummer desto bättre.
  • Viktigt att välja leveransalternativ: ring innan, hänga dörr eller lämna hos granne. Om du inte valt något leveransalternativ kommer floristerna ringa mottagaren före leverans.
  • Våra florister förbereder beställningarna redan dagen före leveransen. Därför kan vi inte garantera att vi kan justera ändringar/makuleringar som kommer kort inpå leveransdatumet.
  • Har du en rabattkod så fyller du i den på betalningssidan - steg 3. Där finner du en ruta där det står: "Jag har en rabattkod". Fyll i din rabattkod och tryck sedan på "Aktivera".
  • Beställningar som ska levereras i Stockholm glöm inte skriva i portkoden om sådan finns.
  • Under Alla hjärtans är det många kunder som vill nå oss och det kan vara lång väntetid på vår telefonlinje. Detta innebär att det kan vara enklare för dig som kund att istället kontakta oss via e-post.


Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon: 040-602020 eller e-post: Info@euroflorist.se

Blommor

Våra lokala florister skapar din kärleksbukett för hand samma dag som den ska levereras för att garantera färskhet och kvalitet. Den stora efterfrågan på blommor till alla hjärtans dag kan leda till att utbudet av blommor hos floristerna kan variera kraftigt och blommor kan därför komma att ersättas med liknande blomma, i liknande färg. Därför kan den levererade produkten skilja sig något från bilden som visas på hemsidan. Våra florister gör självklart sitt yttersta för att motsvara den beställda buketten. Vi ber om er förståelse och gör vårt yttersta för att din blomsterhälsning ska levereras till din nöjdhet.
Om det inte står specificerat antal i produktbeskrivningen garanterar vi inte ett speciellt antal blommor, detta beror på lokala priser och utbud.

Under Alla Hjärtans Dag kan priserna stiga på vissa blommor. Dessa priser styrs av de stora blomstergrossisterna i Holland, och är inte något som Euroflorist kan påverka. Vi har därför ett extra brett sortiment med alternativa blommor och buketter för att kunna erbjuda produkter i alla prisklasser.

Leveranser

Leveranser till privatadresser sker mellan kl 08.00-21.00. Undantag kan ske. Leveranser till företagsadresser kl: 08.00-17.00

Vi försöker allt vi kan för att tillgodose dina önskningar. Vi kan dessvärre inte garantera några leveranstid då det varierar från florist till florist beroende på vilken budfirma de använder.

• Ändringar eller makuleringar kan ej garanteras då produkterna i vissa fall påbörjas dagen före, för att kunna utföra leverans på önskad datum. 
•  Leveransstatus och information ger vi i största möjliga mån, men då kundservice och floristerna har hög belastning under alla hjärtans dag, återkommer vi med önskad informationen så snabbt som möjligt.
•  Oavsett vilket leveransalternativ som valts, kan floristen kontakta mottagaren redan dagen före för att säkerhetsställa leverans.

Öppettider

Lördag 11/2 och Söndag 12/2 kl: 09.00-13.00

Måndag 13/2 och Tisdag 14/2 kl: 09.00-17.00

Kontakt

Har du frågor eller funderingar får du gärna kontakta vår kundtjänst.

Telefon: 040-60 200 20.

Skicka ett mail via vårt kontaktformulär

Under Alla hjärtans är det många kunder som vill nå oss och det kan vara lång väntetid på vår telefonlinje. Detta innebär att det kan vara enklare för dig som kund att istället kontakta oss via e-post.

Se våra vanligaste frågor i vår FAQ