Skicka blommor

FAQ - Få svar på dina frågor

På denna sida har vi samlat alla frågor som vi ofta får av kunder. Hittar du inte svaret på din fråga nedan är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice. Tel: 040 602 00 20 mail: info@euroflorist.se.

Tidpunkten för leverans kan variera beroende på vilken butik som fått din beställning. Butikerna har egna leveransavtal och dina blommor kan bli levererade från kl 09.00 på morgonen till 21.00 på kvällen. Ska dina blommor bli levererade till ett företag så kommer blommorna inom kontorstid.

Vi håller på att ta fram en tjänst där du som kund får ett sms när dina blommor blivit levererade. Många kunder får redan detta sms. Vi har tyvärr inte denna service på alla våra beställningar än. Om du undrar över dina blommor kan du kontakta vår kundservice tel 040 602 00 20 mail  info@euroflorist.se.  De hjälper dig ta reda på om dina blommor blivit levererade.

Vi garanterar leverans samma dag vardagar om du gör din beställning innan kl 12.00. På många orter kan vi ta emot din beställning senare än 12.00 och den kommer ändå fram samma dag. Men vi kan inte garantera leverans samma dag om beställningen inte är gjord innan kl 12.00. På lördagar behöver vi ha in din order innan kl 11.00 för att kunna garantera leverans samma dag.  

Vi har inte tidsanpassade bud på grund av att våra florister har olika budtider. Ofta har floristerna ett bud med blommor som går ut på förmiddagen och ett bud om eftermiddagen. Har du en önskan om att få dina blommor levererade en speciell tid försöker vi göra allt för att uppnå din önskan men kan inte garantera en speciell tidspunkt.

Ja vi har leverans på söndagar på de flesta orter men inte alla och därför kan vi inte garantera söndagsleverans. Har du beställt en söndagsleverering gör vi allt för att få dina blommor levererade på söndagen men blommorna kan komma att bli levererade på lördagen innan eller måndagen efter.

Begravningsbeställningar tar längre tid att göra och är mer tidskrävande för en florist att binda. Vi behöver därför ha in din beställning 3 dagar innan begravningen för att kunna garantera att blommorna kommer fram i tid.

På sidan där du fyller i uppgifter om mottagaren finns det en ruta som du kan fylla i om du har speciella önskningar. Floristen får ditt meddelande du skriver där och försöker fullfölja dina önskningar.

Kontakta vår kundservice så fort som möjligt på tel 040 602 00 20 eller mail  info@euroflorist.se  så ska vi försöka ändra felet.

Skicka oss ett mail med ditt betalningsid eller ring oss senast dagen innan leveransdatumet så kan vi makulera din beställning och betala tillbaka dina pengar. Mail  info@euroflorist.se  tel: 040 602 00 20.

Om kvalitén av blommorna eller buketten inte liknar den på bilden (undantag för Florisens val) ber vi dig kontakta floristen som levererade blombudet. Kontaktuppgifter till floristen finns ofta på inlagspappret. Om det inte gör det kan du få kontaktuppgifter av vår kundservice, tel 040 602 00 20 eller mail  info@euroflorist.se.  Om du inte är nöjd är det viktigt att du påpekar detta så fort som möjligt efter leveransen eftersom blommor är en färskvara. Om det har gått för lång tid har vi inte möjlighet att reklamera din beställning.

Du kan söka efter butiker på ort, postnummer eller butikens namn på denna sida -  Sök florist