Skicka blommor

ÅTERBETALNINGSPOLICY

8.1 Återbetalningar kan ibland ges efter bedömning av ledningen.

9 OM PRODUKTEN ÄR SKADAD ELLER FELAKTIG

9.1 På grund av den ömtåliga karaktären hos många produkter så uppmanas du att framföra klagomål inom 1 arbetsdag från och med leveransdatumet.

9.2 Vi garanterar sju dagars färskhet på dina blommor, växter och tillhörande föremål från och med leveransdatumet. Om några blommor anländer skadade, döda eller vissnar inom sju dagar efter leverans så bör du ta ett digitalt fotografi av produkten och skicka det till oss via vår kontaktsida eller ta med blommorna till den floristbutik som levererade dem. Vi kommer då att ersätta blommorna och leverera dem till dig kostnadsfritt.

9.3 Om du vill returnera en produkt till oss annat än i enighet med paragraf 9.2, eftersom den var skadad vid leverans eller felaktig, vänligen använd vår policy för returer som anges i paragraf 11. Om du vill ha en återbetalning och inte byta ut produkten eller ersätta den så återbetalar vi dig priset, leveranskostnaden samt kostnaden för att returnera den till oss. Vänligen skicka ett kvitto på returportokostnaden till oss.

9.4 Vi kommer att inspektera alla produkter som returneras till oss som skadade eller felaktiga. Om vi upptäcker att de inte är skadade eller felaktiga så kan vi komma att debitera dig för produkterna och de kostnader vi ådrar oss till följd av detta.

10 OM VI HAR SKICKAT FEL PRODUKTER

10.1 Om vi skickar en produkt som du inte har beställt vänligen använd vår policy för returer som anges i paragraf 11. Om du returnerar den till oss så kommer vi att återbetala priset, de ursprungliga leveranskostnaderna samt kostnaden för att returnera den till oss.

11 RETURER OCH KLAGOMÅL

11.1 Om du returnerar en produkt i enlighet med paragraf 9 eller 10 eller om du vill framföra ett klagomål vänligen kontakta kundtjänst via vår kontaktsida eller per post till EuroFlorist AB, Postbox 5105, 200 71 Malmö. Du kommer då att få ett ordernummer eller betalnings ID (beroende på vad som är lämpligt). Du måste uppge detta nummer i all korrespondens. Varje retur behandlas individuellt och eventuella åtgärder kommer att bestämmans i samförstånd med dig som kund.

11.2 När produkter returneras till oss råder vi dig att returnera dem med en säker leveransmetod till den adress som du fått från vår kundtjänstrepresentant och få ett kvitto som bevis på att du returnerat produkten till oss. Om du har problem med att returnera en produkt, till exempel på grund av dess storlek, vänligen kontakta oss.

11.3 Om du inte använder ordernummer eller betalnings ID vid all korrespondens så kan det fördröja vårt svar till dig.